Weergave niet correct?
bekijk de online versie .
ZomerExpo #35 Water
kasteel-projectplan

Water

Water stroomt, geeft leven, geleidt en maakt verbinding. Spiegeling, transparantie, oneindig, golfbeweging, vloeien, zuiveren, dopen, contemplatie, druppel, lichtval, kleureffecten, klank, klei, glas, aquarel, papier scheppen, installatie, damp, mist, ijs, tranen, regen, landschap, zee, meer, rivier, plas, overstroming, blussen, droogte, dieren, planten, leven − het stroomt maar door..

Tot en met 7 maart 2017 kun je werk aanmelden voor Water ZomerExpo 2017. De tentoonstelling is te zien van 25 mei t/m 20 augustus op twee locaties van Museum de Fundatie: het museumgebouw aan de Blijmarkt in Zwolle en Kasteel het Nijenhuis met de beeldentuin in Heino-Wijhe. Inspiratie op locatie >>

schiedam-hal

5 voorrondes

Tijdens vijf voorrondes worden maximaal 250 werken geselecteerd voor de tentoonstelling. Op 12 maart bij Academie Minerva, Groningen, 18 maart  Stedelijk Museum Schiedam, 25 maart  Loods 6, Amsterdam, 1 april ZIMIHC Theater Stefanus, Utrecht en voor de werken in het landschap op 8 april Buitenkunst, Kasteel het Nijenhuis, Heino-Wijhe.

1 jurysessie

De ZomerExpo-jury kiest blind, zonder kennis van de maker. Het gaat om de kunst. Alle werken worden in één jurysessie gekozen. Na elke sessie is er gelegenheid om even kennis te maken met de mensen die je werk hebben gezien. Wij kijken er naar uit. Meer over voorrondes >>
bloemaert

Waterwerken

uit de collectie van Museum de Fundatie

Abraham Bloemaert, Hengelaar bij een oude fuik, ca. 1625-1630 (grafiet, pen in bruin, gewassen in bruin)

Mannelijke ‘hengelaars’ wilden maar al te graag een dame aan de haak slaan in plaats van een baars of een karper. Deze voorstelling is een allegorie op de onzekerheden van de liefde: de visser kan niet zien of een vis in zijn aas gaat bijten en de fuik, vaak gebruikt als huwelijkssymbool, is opengebroken. Abraham Bloemaert combineerde in zijn lange loopbaan als kunstenaar bestaande tradities met nieuwe artistieke trends. Dat is ook in deze tekening te zien. De bomen vertonen nog die typische kronkelige gekunsteldheid van het Italiaanse maniërisme. Maar de eenvoud van het onderwerp zelf en de lage horizon zijn typerend voor een nieuwe, meer realistische verbeelding van het landschap, die zich ontwikkelde in de jaren 1620-1630. meer waterwerken >>
logo
Stichting ArtWorlds
www.artworlds.nl

info@zomerexpo.nl
www.zomerexpo.nl
twitter facebook instagram youtube
Disclaimer
© ZomerExpo 2016
Uw ontvangt deze mail omdat u zich hierop heeft geabonneerd.
Voor meer informatie over deze e-mail of ZomerExpo, neem contact op met info@zomerexpo.nl.
Als u deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kunt u zich hier uitschrijven.
*|REWARDS|*